Har du modtaget en lækage/ureglmæssighed eller rørbrud besked?

Hvis du har fået en SMS eller e-mail fra os om en mulig lækage eller rørbrud, så læs med her.

Lækage/ureglmæssighed alarm
Når vi sender en SMS eller e-mail om en mulig lækage, skyldes det, at vores måler registrerer, at vandet aldrig står stille i vandmåleren.

Det kan skyldes løbende toiletcisterner, utætte vandhaner, utætte sikkerhedsventiler i varmtvandsbeholdere eller andre utætheder.  

Vores systemer kigger efter, om dit vandforbrug står stille i mindst en time i løbet af et døgn. Hvis ikke det gør det, sender vi en SMS eller e-mail. 

Rørbrud
Når vi sender en SMS eller e-mail om en mulig rørsprængning, skyldes det, at vores måler registrerer, at vandstrømmen overskrider en forprogrammeret grænse på 500 liter i over 30 minutter.

Det kan skyldes, at du har vandet haven, eller at børnene har taget et langt bad lige efter hinanden. Men der kan også være tale om, at et rør er sprunget.

Vi udsender en SMS eller e-mail, så snart vi modtager en besked fra måleren. Efter den første SMS eller e-mail, går der 24 timer, inden vi sender igen. Vi stopper med at sende sms’er eller mails, hvis vi ikke registrerer et atypisk forbrug i løbet af et døgn.

Hvad skal jeg gøre?
Når du modtager en SMS eller e-mail om en mulig lækage/rørbrug så undersøg om der har været et ændret forbrug i din husstand det seneste døgn. Har du brugt mere vand, end hvad du plejer?

Hvis ikke, så undersøg dine vandinstallationer (vandhaner, toiletter osv.), og tag evt. fat i din forsikring eller en Aut. VVS.

Du er velkommen til at kontakte os mandag til torsdag mellem kl 8 og 12, vandværk kan som udgangspunkt ikke hjælpe da det er på din installation efter vandmåleren der er noget galt.

Du kan evt. søge mere hjælp på vores hjemmeside under Hjælp til lækagesøgning TRYK HER

Vi sender kun SMS eller e-mail, hvis vi har din e-mail adresser eller mobilnummer. Du kan tilmelde dig denne service på hjemmesiden under selvbetjening.

Med ønsket om en fantastisk sommer.

Gilleleje Vandværk